ПІДГОТОВКА ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Педагогічна практика
Педагогічна практика є одним з найбільш складних і багатоаспектних видів навчальної роботи студентів.
Діяльність студентів у період практики є аналогом професійної діяльності педагога, тому що адекватно її змісту й структурі організується в реальних умовах Вуза.
Мета педагогічної практики
- розвиток педагогічного мислення, становлення індивідуального педагогічного стилю, формування дослідницького підходу до роботи;
- підготовка до цілісного виконання функцій викладача, до проведення системи навчально-виховної роботи з учнями;
- відпрацьовування педагогічних умінь ціленаправлення, діагностико-аналітичних, комунікативних і конструктивних умінь.
- Завданням педагогічної практики є
- виховання професійно важливих якостей особистості педагога, потреби в педагогічній самоосвіті й самовдосконаленні;
- формування й розвиток професійних умінь і навичок;
- формування організаційних навичок роботи з учнями;
- розвиток навичок дослідницького й творчого підходів до педагогічної діяльності;
- закріплення, поглиблення й збагачення загальнокультурних, психолого-педагогічних і спеціальних знань у процесі використання їх для аналізу конкретних ситуацій, виявлення в них і рішення конкретних педагогічних завдань.
Під час проходження практики студент повинен:
- розуміти роль навчальних закладів у суспільстві, основні проблеми дисциплін, що визначають конкретну область його діяльності;
- знати основні законодавчі документи, що стосуються системи освіти, права й обов'язки суб'єктів навчального процесу (викладачів, керівників, учнів і їхніх батьків);
- розуміти концептуальні основи предмета, його місце в загальній системі знань і цінностей в навчальному плані Вуза;
- знати методику викладання;
- знати зміст і структуру навчальних планів, програм і навчальних вимог;
- знати нові технології навчання, методи комп'ютерної обробки інформації;
- знати методи формування навичок самостійної й індивідуальної роботи, розвитку творчих здатностей і логічного мислення учнів;
- уміти планувати навчальні заняття відповідно до навчального плану й на основі його стратегії;
- уміти забезпечувати послідовність викладання матеріалу розкрити міждисциплінарні зв'язки предмета з іншими дисциплінами;
- уміти розробляти й проводити різні за формою навчання заняття, найбільш ефективні при вивченні відповідних тем і розділів програми, адаптуючи їх до різних рівнів підготовки учнів;
- уміти відбирати й використати відповідні навчальні кошти для побудови технології навчання;
- уміти аналізувати навчальну й учбово-методичну літературу й використання її для побудови власного викладу програмного матеріалу;
- уміти організовувати навчальну діяльність учнів, управляти нею й оцінювати її результати;
- уміти використовувати сервісні програми, пакети прикладних програм і інструментальні кошти ПЭВМ для підготовки учбово-методичних матеріалів, володіти методикою проведення занять із застосуванням комп'ютера;
- створювати й підтримувати сприятливе навчальне середовище, що сприяє досягненню цілей навчання;
- розвивати інтерес учнів і мотивацію навчання, формувати й підтримувати зворотній зв'язок.
- уміти ставити завдання, вправи, тести по різним темам навчального курсу.
Методичні рекомендації з підготовки до занять
На першому етапі проходження педагогічної практики необхідно відвідати уроки різних викладачів, збагачуючи свій досвід.
При організації уроку рекомендується:
1. Приходити в аудиторію раніше дзвінка з метою перевірки підготовленості технічних і наочних коштів.
2. Візьміть у старости групи журнал і перевірте присутність студентів на занятті.
3. Необхідно вести урок так, щоб кожний студент був зайнятий справою.
4. Захоплюйте студентів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовою напругою. Контролюйте темп уроку, допомагайте учням повірити у свої чинності. Тримаєте в полі зору всю аудиторію.
5. Звертайтеся з питаннями трохи частіше до тих студентам, які відволікаються й займаються сторонніми справами.
6. На практичних заняттях мотивуйте оцінку діяльності студента і її результат, покажіть діловий і зацікавлений характер свого коментування. Укажіть студентові гідність його роботи й те, над чим йому варто потрудитися. Звертайте увагу на мову учнів, її лексичний запас, а також на культуру спілкування й поводження.
7. Закінчуйте урок загальною оцінкою роботи групи й окремих учнів. Нехай студенти відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помітити позитивне в роботі недисциплінованих студентів; якщо у Вас немає підстав похвалити результати роботи, оцінюйте позитивно доведені зусилля.
8. Утримуйтеся від зайвих і частих зауважень. Іронія й сарказм гарні лише у вустах авторитетного викладача.
9. Припиняйте урок із дзвінком.
Ваш заголовок
Тут зачинається ваш текст. Натисніть тут і почніть писати. Ийжквюы фиэрэнт эа ут выльёт доктюж зюжкепиантюр мэль ат пауло пондэрюм дэчырюёжжэ прё еюж пожжёт аккюжамюз ад вэл эи янвыняры ыкжпэтэндяз хёнк пауло доктюж ут про эи мыа тальэ декат пхйложопхяа.